Invoeren vanuit Frankrijk

Moderator: Moderators

Puk
Site Admin
Contacteer:

Invoeren vanuit Frankrijk

Bericht door Puk » ma jan 02, 2012 5:45 pm

Ik zal hier posten welke moeite het maakt en welke stappen er dienen ondernomen te worden voor de invoer van een L6 naar Belgie om hem op de baan te krijgen.
Mogelijk eens interessant om een invoer te kennen voor andere leden zodat ieder weet wat er te wachten staat ;)
Afbeelding

Wat je zelf doet doe je meestal beter

wakkerebakker

Re: Invoeren vanuit Frankrijk

Bericht door wakkerebakker » ma jan 02, 2012 6:08 pm

Tnx Puk,niet dat we dit van plan zijn maar idd mss voor onze andere leden.
We worden toch zo stillaan internationaal.
Hopelijk valt de papierenrompslomp beetje mee,maar de mijne is ook door de verkoper destijds(you know..) ingevoerd vanuit Maastricht.
Met wat meeval kan het vlot verlopen,veronderstel dat het vanuit elk EU land naar Belgie wel hetzelfde zal zijn zeker...vlot tot Belgie zelf,daar begint de knoeiboel :mrgreen:
Alvast succes met het 'importeren'
Wakkere

stoffeltje

Bericht door stoffeltje » ma jan 02, 2012 6:18 pm

Dat kan idd eens van pas komen, Al zal ik het waarschijlijk niet nodig hebben maar ben benieuwd hoe het zal lopen :!:
groetjes stoffeltje

J.B

Bericht door J.B » ma jan 02, 2012 7:39 pm

Je moet het zo bekijken he jongens, als het echt niet meer is dan wat moeite en een kleine kost dan is de keuze des te groter om een secma aan te kopen ;) want soms kunnen de prijzen met 2000 euro schelen met die hier in België en als je dat niet meer dan 300 kosten hebt om hem hier te krijgen en in te schrijven dan is het soms wel de moeite waart en in het geval van Puk denk ik niet dat je hier een goedkopere gaat vinden (mocht die er al zijn dan :lol: )
bedankt Puk en hopelijk voor jou valt het goed mee :!:
Afbeelding

Puk
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Puk » vr jan 13, 2012 9:53 pm

Alvast kan ik meedelen dat er bij het invoeren vanuit Frankrijk haast nooit een gelijkvormigheids attest mee gegeven zal worden omdat het daar zeker geen verplichtend boorddocument is.
Alle sautoconstructeurs bieden spontaan een type goedkeuring aan bij de diensten van de inschrijvingen en hoeven kandidaat eigenaars dan ook niet nog eens appart een papier te hebben waarop nog eens hetzelfde staat als er reeds bij de diensten bekend is.
In Belgie hebben de DIV diensten dat ook hoor, enkel vallen ze hier iedere eigenaar nog steeds lastig dat ze het horen te hebben en anders niet in orde zijn, het is enkel geldverkwisting en burokratisch gedoe waarin voor heel europa Belgie het enigste land is waar het gevraagd wordt.
Maar goed, ik zal mee draaien in deze molen en heb reeds een nieuw gelijkvormigheids attest aangevraagd in Anische.
Eens ik dit in bezit heb ga ik naar de douane om de Family in te voeren , na betaling van 20€cent zou ik dan van die beamte een roze formulier krijgen ( vroeger roze , nu gewoon wit ) waarmee ik naar de verzekering kan gaan en van daaruit een nieuwe nr plaat kan aanvragen.
Eens benieuwd hoe snel "/ traag " dit in zijn werk zal gaan maar is voor ieder van ons wel handig om te weten wat te doen ingeval van invoering en weet ook ieder hoe vlot het in zijn werk gaat.
Afbeelding

stoffeltje

Bericht door stoffeltje » vr jan 13, 2012 10:03 pm

Hopelijk gaat alles vlot maaaaaaar belgié kennende :? zal er wel ergens een adertje onder het gras zitten zeker :evil:
Ik hoop van niet en dat het eens vlot verloopt voor je :!:
Maar het geen je zegt kan kloppen want ik heb voor het werk eens een nummerplaat moeten afhalen voor een zitmaaier en geen secmaaier :mrgreen: maar dat kon niet omdat ik eerst via de douane moest passeren voor dat dokument omdat het een merk was die ingevoerd werd vanuit het buitenland dus eigenlijk iets gelijkaardigs met dat van u en moet zeggen dat dit ook vlot gegaan is :!: :!: :!:
Ik zou zeggen word vervolgd :mrgreen:
groetjes stoffeltje

Puk
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Puk » ma jan 23, 2012 10:44 am

het gelijkvormigheids attest is van vandaag binnen.

Volgende stap
dus eerst de Fun Family invoeren ( kosten; 0.20€) in een douane kantoor.
Er zijn er natuurlijk weer verschillende, de doaune in het div kantoor enkel open op woensdag en vrijdag
of de douane in Hasselt open tijdens kantooruren.
Afbeelding

J.B

Bericht door J.B » ma jan 23, 2012 11:56 am

dat gaat precies nog vlot vooruit ;)

Gr J.B
Afbeelding

Puk
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Puk » ma jan 23, 2012 12:13 pm

yep gaat goed, 11 dagen na de aankoop is het attest er, en vanmiddag kan ik reeds terecht op het douane kantoor ( effe gebeld waar ik moest zijn) en daarna is het verzekering aanvragen en een plaat.
Afbeelding

wakkerebakker

Bericht door wakkerebakker » ma jan 23, 2012 12:13 pm

en het ging verbazend goed vooruit...
Volgende week is de Family on road mij gedacht.... :?:
Begint nu serieus te jeuken zeker???
Wakkere

Gesloten