Secma Fun500 originele motor terugplaatsen

Door particulieren gezochte Secma voertuigen en onderdelen

Moderator: Moderators

Re: Secma Fun500 originele motor terugplaatsen

Postby JohnyDeVito » Thu Sep 07, 2017 8:29 pm

een tip ivm het verwijderen van de draagarm: eerst de buitenste bout verwijderen en vervangen door een lange bout met contermoer. De contermoer goed aanspannen tegen het metaal van het chassis. Daarna de bout aan de andere kant (achter de motor) verwijderen. Daarna draai je de contermoer los en kan je die bout ook terug verwijderen. Zo hoef je niks tegen te houden via het gaatje. Gaat bijna vanzelf :-)
JohnyDeVito

Postby Puk » Fri Sep 08, 2017 8:09 am

JohnyDeVito wrote:Hey Puk,

Ja de originele as heb ik, maar de ster (kineet) is kapot en nergens los te verkrijgen!

Groeten

ik toonde je een aantal postings via foto de kineet die ik heb liggen , als je de set billetjes en de drie kogels nog hebt kon je toch verder??
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Image

Wat je zelf doet doe je meestal beter
Puk
Site Admin

Postby JohnyDeVito » Fri Sep 08, 2017 8:28 am

Ja inderdaad, in theorie wel, maar een ster en rolletjes heb ik, de naalden kan ik in theorie ook wel uit een ander lager halen maar hoe krijg je dat deftig vast natuurlijk... ik heb daar weinig vertrouwen in eerlijk gezegd. Als dat loskomt ben ik wel verder van huis.

Wat ik ook straf vind: ik heb 2 mails naar SECMA gestuurd omdat ik eerst geen antwoord kreeg. Een goeie maand later krijg ik antwoord op mijn twee mails, de ene met een offerte van 320eur voor een nieuwe as en de andere voor hetzelfde 235eur. Geraak daar maar eens aan uit...

Het komt wel goed
JohnyDeVito

Postby Puk » Fri Sep 08, 2017 3:59 pm

Ik denk dat we allemaal al ferme fratsen meegemaakt hebben, met aankopen vanuit de fabriek , niet plezant maar is wel zo.
soms helpt persoonlijk eens langsgaan wel, ook dat heb ik persoonlijk al ondervonden maar toch opletten, ;)

die billetjes en rollers die worden op hun plaats gehouden door borg ringetjes die op de uiteinden zitten, eens die erop kan het geen kant meer op ook de ster zelf zit door middel van een borg ring op de aandrijfas en kan dan ook niet van plaats.
Image

Puk
Site Admin

Postby JohnyDeVito » Thu Feb 22, 2018 4:33 pm

Even een update :lol:

Motor draait! alles werkt naar behoren, motor zit gemonteerd, alles is aangesloten,...

Enkel nog de gaskabel: kan iemand daar eens een duidelijke foto van nemen hoe die vastzit in die potentiometer?
En de versnellingsbak: iemand al eens de olie ververst?: ik zie een leeglaat (vierkante inbus) en ik vermoed dat het vullen via ontluchting (zwart stopsel) moet gebeuren, maar kan het dat er geen niveauplug zit??
hoeveel moet erop?
JohnyDeVito

Postby Puk » Thu Feb 22, 2018 5:01 pm

mooi mooi dat je hem draaiend hebt, ik zet hier enkele foto's bij
1 aansluiting gaskabel
2 de vulplug aan de versnellingsbak
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Image

Puk
Site Admin

Postby JohnyDeVito » Thu Feb 22, 2018 5:35 pm

thanks! kan je een duidelijkere foto nemen van die zwarte ring? ik ontbreek dat stuk, kheb al geprobeerd met een rondel en borgpen maar dat blijft niet mooi zitten.
JohnyDeVito

Postby Puk » Thu Feb 22, 2018 5:49 pm

die ring is gewoon een bus (rubber zodat het niet trilt) die over de ribbels kan schuiven en wordt op zijn plaats gehouden door een circlips.
het enige nut is om de speling van de kabel te regelen, of omgekeerd te zorgen dat je bij volgas de potentiometer niet kapot trekt
Image

Puk
Site Admin

Postby JohnyDeVito » Thu Feb 22, 2018 5:58 pm

Dus als ik het goed begrijp, zit dat altijd wat los?

Die niveauplug zit er bij mij dus niet :shock:
JohnyDeVito

Postby JohnyDeVito » Thu Feb 22, 2018 6:02 pm

type bak is 20CQ17, ben aan het googlen maar nog niet direct iets gevonden...
JohnyDeVito

PreviousNext

Return to Gezocht