Circuit-day Croix en Ternois 11/11/2010

Georganiseerde Evenementen buiten België

Moderator: Moderators

Puk
Site Admin
Contacteer:

Re: Treffen nabij St Paul sur Mer 11/11/2009

Bericht door Puk » wo nov 10, 2010 8:00 pm

lukas schreef:Ik wens jullie alvast een prettige dag morgen.
Ik kijk alvast uit naar jullie verslagjes en foto's.

Groetjes van iemand die er graag had bijgeweest, maar andere verplichtingen heeft.
Idd Lucas en Els, we vergeten jullie niet hoor, de batterijen zijn al aan't opladen van de kodakskes :mrgreen:
Afbeelding

Wat je zelf doet doe je meestal beter

J.B

Bericht door J.B » wo nov 10, 2010 8:16 pm

ik hoop dat uw kodakske ook onder water trekt want ik heb juist het weerbericht gekeken op tv voor morgen en ze geven storm ! ze raden aan om niet onder bomen te parkeren en heel de dag door regen en rugwinden tot 100km/u :evil: begin te twijfelen of mijne secma daar tegen bestand is ..... ik heb wel zin om te gaan maar heel de dag stormweer en dan nog zo ver op de baan :roll: :roll: afin morgen vroeg zal het nog meevallen maar in de loop van de dag gaan we ons mogen vasthouden :evil: :evil: da weer 1 dag opschuiven kon ni zeker :?

Gr J.B
Afbeelding

Puk
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Puk » wo nov 10, 2010 9:02 pm

We blijven optimistisch he JB, morgen nog tijd genoeg om te panikeren en dan nog, dan slik ik een valium :mrgreen: dan trek ik het me niet aan, en je weet ,n je secma mag binnen rusten morgen he ;)
Afbeelding

J.B

Bericht door J.B » wo nov 10, 2010 10:09 pm

Puk schreef:We blijven optimistisch he JB, morgen nog tijd genoeg om te panikeren en dan nog, dan slik ik een valium :mrgreen: dan trek ik het me niet aan, en je weet ,n je secma mag binnen rusten morgen he ;)
Ja dat weet ik Thanks ;)
's morgens graak ik er wel maar 's avonds terug graken in dat weer pfffffff en dan de snelweg op :evil:
ach we zien wel he
camera is opgeladen en gps staat in de secma !

Gr J.B
Afbeelding

J.B

Bericht door J.B » do nov 11, 2010 11:18 pm

Voila ik ben ook thuis geraakt met felle tegenwind weliswaar :evil: :evil: en op sommige plekken echt gevaarlijk veel wind op de snelweg zeker op de viaduct ter hoogte van leuven daar wou de secma precies liften vooraan en werd de grip minder :( de snelheid ging ook niet echt zoals gehoopt met moeite 100 maar wel lekker warm in de secma moet ik zeggen genoeg om niet te bibberen :lol:
zo verslag is voor morgen,ik kruip onder nu onder de douche en dan in mijnen tram :lol:

mannekes mercikes voor deze mooie toch wel iets te natte dag maar de leute in de wagen en op restaurant maakte veel goed ;) :mrgreen:
wa wast weer :roll: nigli......... he Ruddi :P :lol: :lol: :lol:

Tot morgen
Gr J.B
Afbeelding

Puk
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Puk » do nov 11, 2010 11:53 pm

Bedankt voor het melden dat ook jij veilig thuis bent geraakt van deze , lange, zware, koude, toffe , speciale en vooral deugddoende dag op de renbaan.
Ik zal hem niet snel vergeten en ook ik zal morgen voor een verslagje zorgen van wat het vandaag te bieden had......alvast al bij al zeeeeer geslaagd :lol:
ps JB, negligeé; is een kruippakje zonder lange mouwen en zonder pijpen, en een veel dunner stofje, :mrgreen:
Afbeelding

Puk
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Puk » vr nov 12, 2010 11:11 am

Hier dan een overzicht van onze dag te Croix en Ternois op 11-11-2010.
Zoals afgesproken was Ruddi, Jumper en JB netjes op tijd thuis om te vertrekken tegen 8.00H. Een ritje van 289km richting Croix, hun Secma’s netjes binnen geparkeerd en de pukmobiel stond reeds van de avond voordien op de aanhanger.
De sfeer was opperbest in de auto…..JB, reeds na 5km “” puuuuk, zijn we er bijna?””””
Hier vertrokken met mooi fris weer, maar veranderde als we de franse grens naderden, veel wind en de eerste regendruppels maakten zich plat op de voorruit, al kon dat de stemming niet drukken bij mijn reisgezellen, we hadden veel leute en er is dan ookk veel bijgepraat.
Tegen 10.30 kregen we al een bericht van Stoffeltje waar we wel bleven, maar we moesten nog een uurtje karren, dus tegen 11.30 ter plaatse met heuse windvlagen en gietende regen, wat ons noopte om nog even in de auto te blijven na gedag te hebben gezegd aan de Matthias, Carla en Stoffeltje.En even erna ook DJ Olie met vriend.
Ook DJ Olie was reeds terplaatse, toples met zijn secma en zonder zetelbekleding!!
Dan toch maar mijn mini bolide van de aanhanger gehaald en me ingeschreven om een paar rondjes te draaien op het circuit.
Na wat wachten was het dan zo ver, ik mocht ook mijn Secma de sporen ( of spoortjes ) geven,lol,
Een heuse ervaring om voor het eerst eens alles uit de kast te mogen halen op zo’n zeer nat en vettig parkour, vertrek halfweg het rechte stuk start/finish, om in de eerste haarspeld al direkt een 360° te maken ,ola, super glijden en geen grip in de bochen, ik was verwittigd.
Na deze eerste bocht is er niets meer mis gegaan en naarmate de rondjes zich opstapelden begon zelfs het heuse driftwerk in sommige bochten om er met zo’n 45° dwars door te scheuren.
Van DJ Olie zijn stuurkunsten stond ik te kijken, hij controleerde zijn Secma zeer mooi en ging spelend over het asfalt.En snel, zeker in vergelijking met de veel snellere wagens die meereden, op het lange rechte stuk vlogen die pk bommen natuurlijk ervandoor, maar eens het bochtige stuk was de Secma vaak stabieler en zelfs sneller, mooi om te zien en vooral te ervaren.
Ook mr Reinard met zoon, en lief en het hoofd van de technische afdeling van de fabriek waren er, waarmee we ook nu weer zeer interessante gesprekken hadden die veel beloven voor de toekomst.
Deze mensen zijn dan ook vol interesse komen kijken en informeren naar de aanpassingen die we gemaakt hebben aan onze 500tjes ivm de externe alternator, ook de deurtjes in combinatie met het halve dak . en tenslotte het ontwerp van Stoffeltje zijn voorspoiler.
Ook de Secma invoerder Cunningham van UK was afgezakt naar Frankrijk voor deze Secmadag, waarmee ik dzan ook weer de nodige contacten heb kunnen leggen. Zeer fijne mensen trouwens.
Maar goed, ieder van ons was intussen drijfnat en verkleund van de kou, en zo zijn we dan ook regelmatig eens naar het cafetaria afgezakt voor een lekker tasje koffie en het ergste water te laten verdampen.
Erg jammer van het weer natuurlijk al mag ik toch spreken van een zeer aangename dag, ik vond het toch een top dag, en was nog beter geweest moesten de weergoden ons gunstiger gestemd zijn.
Bedankt aan ieder forumlid die er geweest is, we zijn daar een zeer goed vertegenwoordigde bende voor ons Secma minded belgenlandje.
Ik zet voor volgend jaar alvast 11-11 op de kalender, en hoop dat we met nog meer mensen inschrijven, voor dj olie en zeker voor mij was het een onvergetelijke ervaring en kom er graag terug.
De terugweg naar huis verliep goed, met iets minder regen en wind, na een tussenstop voor de inwendige mens aan te sterken met een (lekker)videetje zijn we gezond en wel thuis geraakt.
Foto's en films volgen nog ;)
Afbeelding

J.B

Bericht door J.B » vr nov 12, 2010 12:14 pm

Ik ben ondertussen ook wakker :D
Ik heb hier niet veel aan toe te voegen :? t'ja als Puk al alles heeft gezegt ,is het nutteloos om het 2 keer te schrijven :lol: :lol:
maar zo zijn er dingentjes waar dat ik wel kan aanvullen zoals het gezellig maken in de wagen tijdens de heen en terug rit zo heb ik en Ruddi achterin proberen een home cinema te maken om de lange tijd de doden en hebben we er mooie vakantiebeelden bijgehaald om niet hoeven naar buiten te kijken :lol: en af en toe is goed gelachen met Jumper zijn mopjes tussendoor waardoor we al snel de tijd vergeten waren en toch het circuit haalde en toen we uitstapten om Stoffeltje en zijn gezin gedag te zeggen zat er al een "kanarie"zonder dak te scheuren op het asfalt het was DJ die zich goed aan het amuzeren was !
ik was cameraploeg van dienst en heb zo goed als het kon met dat weer de prestaties gefilmt van onze 2 helden op het asfalt ! verder heb ik ook de grote baas van de secma's mogen ontmoeten :mrgreen: en uiteindelijk kwam aan deze dag ook een einde en na een even leuke terugrit en een goed koninginnenhapje en wat plagerijen hebben we ten huize Puk nog wat foto's en videomatriaal uitgewisseld en daarna m'n secma wakkergemaakt die achter die van Ruddi aan het slapen was in de garage van Puk en zijn we naar huis gereden .

Bedankt voor deze mooie dag en volgend jaar mischien wie weet :?

Gr J.B
Afbeelding

DJ Oli

Bericht door DJ Oli » vr nov 12, 2010 12:51 pm

Het was inderdaad plezant gisteren.

Eerste drie kwartier constant droog kunnen rijden, op het einde van die eerste sessie begon het lichtjes te nevelen en kwam het dus natter, dat was op dat moment wel wat zoeken naar de gepaste snelheid om de bocht in te gaan en te zoeken naar de gripgrens.

Het was echt hondenweer gisteren en niet echt aangenaam om wat te praten met andere mensen op de parking ofzo, mijn secma zonder deurtjes kwam ook constant nat, er lag op het einde van de dag een hele plas water in de secma, ruit die nat kwam aan de binnenkant,...

Maar ik moet zeggen, eenmaal op de piste vond ik het echt wel plezant in het natte. Ik vind het veel uitdagender om te rijden dan op het droge en het is leuk om voldoening te hebben dat het controleren van uw voertuig telkens beter lukt naarmate de dag vordert.

Ook jammer natuurlijk dat ik niet eens samen heb kunnen rijden met Puk, ik denk dat we veel beter aan elkaar gewaagd zouden zijn dan die andere 2 500'tjes die op de piste waren. Dat zal misschien iets zijn voor volgend jaar? Aangevuld door de rest van het forum? ;)

Allez, na gisteren is de secma ook flink vuil geworden, dit weekend nog eens een grondige kuisbeurt geven en zal waarschijnlijk op winterstalling mogen. Heb bijna 15 000 km bereikt dus zal ook nog eens verse olie mogen hebben.
Ik hoop alvast op enkele foto's/filmpjes van jullie, zelf heb ik geen foto's genomen.

Olivier

stoffeltje

Bericht door stoffeltje » vr nov 12, 2010 2:27 pm

bedankt puk, jb en dj olli voor jullie verslag, ik ga ook nog mijn ervaring van deze dag neerpennen :!:
Wij waren s'morgens al om 7 uur de baan op omdat we vorig jaar veel te laat vertrokken waren en ook omdat wij de secundaire wegen namen naar Croix, er was nauwelijks verkeer op de baan zodat we 2 uur later al terplaatse waren en zagen dat dj al lustig rondjes aan het draaien was op het al nat geworden circuit. Op dat moment waren we al getuige van dj's stuurkunst hoe hij driftent door sommige bochten ging :o ook wij waren onder de indruk van zijn stuurvaardigheid met de secma, zeker met nat weer en met orginele banden erop zodat die theorie van dat die orginele banden zo slecht in de regen zijn nergens opslaat :!: :!: :!:
Het regenweer begon na een tijdje tegen te steken maar 1 maal de bende toe gekomen was was het vlug vergeten en hebben wij ook ons goed geamuseerd en de regen proberen te vergeten al waren we druipnat :lol: :lol:
Zeker waren de 2 vlaamse extrem's tegen over de andere de snelste van het circuit al was puk een beetje in het voordeel door zijn dakje en spoiler :mrgreen: en zo 3 seconden sneller was per ronde dan dj olli ( tijd opmeting door carla) :mrgreen:
Wat er mij opviel was dat de secma goed vertegenwoordigd was daar met opvallend veel f16's, ook een belgische f16 :!:
De terugweg verliep zeer vlot maar iets voor Diksmuide begon plots de regen met bakken uit de lucht te vallen, we zagen geen steek meer en rijden was bijna onmogelijk, echt met een slakkegangetje rijden tot het wat minderde wel een voordeel dat ik de weg daar zeer goed ken zodat we veilig thuis raakten.
Bedankt mannen voor de schitterende dag en volgend jaar zij we er zeker weer bij :!: :!: :!:
groetjes stoffeltje carla en matthias

Plaats reactie