secma fun tech 50cc

Moderator: Moderators

Plaats reactie
daniel

secma fun tech 50cc

Bericht door daniel » za sep 19, 2009 4:08 pm

Hallo beste gatsen,

via een collega van me kan ik in het bezit komen van een fun-techje 50cc het ding is al wel verscheidene jaren oud en heeft wat verzorging nodig, nu kan ik het als het ware " voor een prikje " op de kop tikken en kunnen mijn kids er wel wat fun aan beleven in de tuin, doch was eerder m'n idee indien het niet in de smaak zou vallen van onze kinderen het dan verder ( opgepoetst ) verder te verkopen?? alleen al de vraag of er dan interessen voor zou zijn?? hij heeft een stoffen dakje, start met sleutel en is donkerblauw van kleur dacht ik ?

Afbeelding

daniel

Re: secma fun tech 50cc

Bericht door daniel » zo sep 20, 2009 11:54 am

starten lijkt al een probleem te zijn!! de vorige bezitter laat me weten dat hij met de " kickstarter " met de voet dus na enkele malen trappen draait, met de elec. starter start hij niet beweert hij?? maar ik zie nl geen verband? als iets met de kickstarter start dan moet hij toch ook electrisch starten?? of niet??

Puk
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Puk » zo sep 20, 2009 12:50 pm

Kan best Daniel, als de batterij niet meer in goede conditie is, dan trekt de startmotor zo veel stroom dat de ontsteking te weinig krijgt, zo kan het dat kick starten beter gaat dan electrisch starten.
Wat een eventuele verkoop betreft is de funtech 50 een buitenbeentje in het scooter wereldje, je houd ervan of ziet het gemak ervan in of je moet het niet.
Hier in Hasselt heeft 1.5jaar lang eentje te koop gestaan ( en nog dacht ik ) maar raakt hem niet kwijt, vraagt wel 1200€ ervoor, in andere landen zie ik ze voor 600 a 800€ aangeboden staan en blijven vrij lang op de verkoops sites........
Zelf zie ik het eerder als een verzamel item.
Moest ik kapitaal genoeg hebben, dan zou ik ieder type Secma in huis hebben.
Wat niet is kan nog komen he ;)
Groetjes Puk
Afbeelding

Wat je zelf doet doe je meestal beter

daniel

Bericht door daniel » zo sep 20, 2009 7:33 pm

het motortje draait goed rond met de electrische start, doch slaat niet aan!! volgens vorige eigenaar zou hij dit wel doen met de kickstarter maar die moet ik eerst even terug herstellen het borgboutje is afgebroken en had vandaag niet het juiste werkgerei om dit te herstellen, morgen breng ik van Ant. wat sleutelgerei mee!!
zeker is dat dit karretje eens een degelijke opknapbeurt nodig heeft wat ook zal gebeuren, de kids zijn er alvast kompleet weg van :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Puk
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Puk » zo sep 20, 2009 7:55 pm

Heb je al eens gekeken Daniel of er wel vonk is tijdens het electrisch starten?? want tijdens het drukken van de startknop of sleutel worden alle electrische circuis afgesloten.... " behalve" de ontsteking.
Nu is mijn ervaring met Secma dat er nogal eens een foutje durft sluipen in hun aansluitklemmen.
Ook kan het zijn dat de ontsteking via twee verschillende wegen gevoed wordt en is mogelijk één zekering stuk.
( moeilijk te zien op afstand he )
succes en groetjes Puk
Afbeelding

daniel

Bericht door daniel » zo sep 20, 2009 8:10 pm

Puk, allemaal goede antwoorden zou ik zeggen :mrgreen: ik heb de bougie er al uit gehad maar de cylinderkop is afgedekt met plastiek en vond niet zo dadelijk een massapunt dus vonken heb ik niet kunnen vaststellen, maar ik vermoed dat met wat juiste gereedschap en de juiste mensen er omheen dit ding binnen de korste minuten loopt, dus bij deze moest ge eens tijd vinden de koffie staat altijd klaar hoor, wel s'avonds of volgende zaterdag ben ik ook wel ergens thuis te vinden, we zien wel hé

Puk
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Puk » zo sep 20, 2009 9:13 pm

ok, we spreken wel iets af in de week, eerst laat ik mijn stem terug komen, want door en maagonderzoek vorige week is er wel goed langs de stembanden geschuurd denk ik , want praten gaat nog steeds met de grootsste moeite.
groetjes Puk
Afbeelding

Plaats reactie