De secma fun 440 DCI

Moderator: Moderators

J.B

De secma fun 440 DCI

Bericht door J.B » zo nov 28, 2010 1:48 pm

het is een feit de nieuwe secma 440 DCI is vanaf heden leverbaar uit stock !
dit is een fun 500 copy maar met een 440 kleine dieselmotor er in die voldoet aan de nieuwe normen !
de secma diesel zal hier in België ook verkrijgbaar zijn maar dan als "wagen zonder rijbewijs" of zoals de franse het zeggen "VSP"
deze word aangedreven door een vario en heeft een top van rond de 70 km/u en en vermogen van een goei 5 pk !
en hij draagt de naam "FUN 440 DCI"
hier vinder jullie meer info http://www.secmavehicule.com/france/VSP-Fun.pdf

alle info komt van secma te Aniche

Beheer ik denk dat het tijd is om een board bij te maken :lol: :lol:

Gr J.B
Afbeelding

dream evil

Re: De secma fun 440 DCI

Bericht door dream evil » zo nov 28, 2010 4:16 pm

dat ziet er goed uit die baby secma jb bedankt voor de info

evil

Puk
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Puk » zo nov 28, 2010 6:16 pm

Bedankt vor het plaatsen JB, en idd zal ik een board bijzorgen.
Naar ikzelf begrepen had in Anische zou deze 440 zoals je zegt 45 km/h gaan in afgestelde versie maar een goei 80km/h lopen indien de gasgever open gezet wordt.Het lijkt me een zeer interessant bakje temeer ook omdat deze maar 2L/100km diesel nodig heeft.
Ideaal voor mensen die toch geen autosnelweg doen, en zal eens informeren of deze ook ongeknepen dus ( L4) mag meedraaien op de belgische wegen.
De prijs zou dezelfde zijn als de fun 500 en in optrekken zou deze niet onderdoen voor de fun500 :mrgreen:
Afbeelding

Wat je zelf doet doe je meestal beter

J.B

Bericht door J.B » zo nov 28, 2010 8:44 pm

Jep Puk maar hij word in België ALEEN verkocht onder "wagentje zonder rijbewijs" dus type A3 rijbewijs zoals de axiam en legier in ons land, daar ben ik zeker van ! tenzij ze in Aniche meer weten ???
de "open" versie zal inderdaad maar een 75/80 Km/u lopen en dat is dan weer wel mogelijk volgens de fabriek !
even bij vermelden dat de Fun 440 te koop is vanaf 11.600 euro voor de basis dus zonder deurtjes en leder ! de optie's blijven de zelfde prijs als voor de 500 !

Gr J.B
Afbeelding

J.B

Bericht door J.B » zo nov 28, 2010 9:50 pm

Hie de eerste bewegende beelden :P http://www.youtube.com/watch?v=XCn41nDV ... r_embedded#!

Gr J.B
Afbeelding

BSL
Contacteer:

Bericht door BSL » ma nov 29, 2010 9:38 am

vindt het frappant dat ie 50 kg lichter is.

qua optrekken is hij niet sneller, 1/4 pk en ook nog minder trekkracht.

wel erg leuk, hipste brommobiel/ 16 jaar auto ooit!, ken je gelijk leren omgaan en dan na rijbewijs doorstoten naar 500/ f16.

Gnoef

Bericht door Gnoef » ma nov 29, 2010 10:11 am

Hier nog een page met gegevens
gr gnoef

http://www.kd-quad.com/detail.php?id=16&cat=secma
Ik ben een geboren pessimist, maar dat geloven jullie toch niet.

Puk
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Puk » ma nov 29, 2010 10:15 am

BSL schreef:vindt het frappant dat ie 50 kg lichter is.

wel erg leuk, hipste brommobiel/ 16 jaar auto ooit!, ken je gelijk leren omgaan en dan na rijbewijs doorstoten naar 500/ f16.

Jawel hoor, is lichter, de versnellingsbak zit er niet aan, enkel de vario en dat weegt een pak minder,mogelijk is de bandstoftank ook een stuk kleiner door zijn laag verbruik.
Wat het optrekken betreft kan nu net door de vario aandrijving deze sneller onder de voeten uit, vraag dat maar eens aan JB die met zijn vorige pgo sneller wegtrok met 15pk dzan wij met onze 20 pk.
Het snel optrekken slaat op de vrije versie, niet op de 45km/h
Afbeelding

Wat je zelf doet doe je meestal beter

BSL
Contacteer:

Bericht door BSL » ma nov 29, 2010 2:49 pm

Puk schreef:
BSL schreef:vindt het frappant dat ie 50 kg lichter is.

Jawel hoor, is lichter, de versnellingsbak zit er niet aan, enkel de vario en dat weegt een pak minder,mogelijk is de bandstoftank ook een stuk kleiner door zijn laag verbruik.
Wat het optrekken betreft kan nu net door de vario aandrijving deze sneller onder de voeten uit, vraag dat maar eens aan JB die met zijn vorige pgo sneller wegtrok met 15pk dzan wij met onze 20 pk.
Het snel optrekken slaat op de vrije versie, niet op de 45km/h
René

zijn vorige wagen was een pak lichter dan de secma 500 en 15 pk is idd maar 75% van de 20 pk van de secma 500, maar nog steeds 3* zo veel als die van de begrensde 440D, de onbegrensde 440D heeft 10 pk, scheelt ook niet zo heel veel.

ik heb zelf ook een andere wagen met CVT en deze heeft idd het voordeel van langer in de powerband hebben van de motor, door niet hoeven schakelen en additioneel klimmen in de rpms, maar hij is niet sneller dan een wagen met 2* het vermogen en handbak, zelfs niet sneller dan een wagen met 1,5* het vermogen en handbak. ;-)

Verder denk ik dat je gelijk hebt, weegt allemaal minder + evt. kleinere tank.

J.

J.B

Bericht door J.B » ma nov 29, 2010 8:52 pm

de Pgo mocht dan wel lichter zijn maar deze klom veel sneller in toeren dan dat de secma doet in de NEUTRAAL stand daar zit je dan weer met de "carburator/injectie" verschillen ! de pgo kon heel snel "spinnen" terwijl je bij de secma toch goed op de gas mag staan vooraleer je de koppeling lost !
maar de voorkeur gaat toch naar de secma hoor slak of niet ! ook niet te vergeten dat de motor van de pgo afkomstig was van een motoscooter waarvan de topsnelheid niet zo enorm veel meer was dan die van de pgo d.w.z dat de pgo verdomd goed vooruit kwam met al dat extra gewicht (dubbel)

maar goed het gaat hier over de 440 DCI en die kan bereden worden vanaf 16 jaar met een bromfietsrijbewijs, maar ik wil diene gast wel is tegenkomen die zo een duur ding wil aanschaffen op zijn 16 ! oudere kan ik ergens wel volgen als je beperkt bent of je wil gewoon is iets anders maar op je 16 ??? alee alles kan he :mrgreen: mischien hebben we binnenkort jeugd op het forum (ik behoor er al niet meer bij hoor :lol: :lol: )

Gr J.B
Afbeelding

Plaats reactie