nieuwe secma 500

Moderator: Moderators

Plaats reactie
BSL
Contacteer:

nieuwe secma 500

Bericht door BSL » za jun 12, 2010 11:35 am

ik krijg dus een nieuwe secma 500; eerste inschrijving

waar moet ik voor zorgen bij inschrijving dat ik garantie krijg, is in frans wat moet daar staan?

een scan van hoe het eruit zou moeten zien zou me goed kunnen helpen denk ik.

J.

Puk
Site Admin
Contacteer:

Re: nieuwe secma 500

Bericht door Puk » za jun 12, 2010 11:50 am

Garantie wordt in principe verstrekt bij de dealer waar je het voertuig koopt, indien er nadien een stopzetting van die zaak zou optreden mag en kan iedere andere officiele secmadealer je de garantie verstrekken ( ondersteunt door de fabrikant natuurlijk).
Documenten die staven dat je in de garantieperiode valt is ;
1) je aankoopfactuur
2) je inschrijvingsbewijs
uitsluiting van garantie kan gebeuren bij bvb deelnemen aan wedstrijden op open of gesloten circuit
iedere aanpassing waaruit zou vloeien dat je niet meer comform de voertuigbepalingen aanpassingen uitvoert zoals opvoeren met het oog op meer vermogen en iedere aanpasing met onderdelen niet verstrekt door de fabrikant.
Dus onder normale rij omstandigheden heb je recht op 2 jaar vanaf de aankoop of inschrijving.
mvg Puk
Afbeelding

Wat je zelf doet doe je meestal beter

BSL
Contacteer:

Bericht door BSL » za jun 12, 2010 8:10 pm

Puk schreef:Garantie wordt in principe verstrekt bij de dealer waar je het voertuig koopt, indien er nadien een stopzetting van die zaak zou optreden mag en kan iedere andere officiele secmadealer je de garantie verstrekken ( ondersteunt door de fabrikant natuurlijk).
Documenten die staven dat je in de garantieperiode valt is ;
1) je aankoopfactuur
2) je inschrijvingsbewijs
uitsluiting van garantie kan gebeuren bij bvb deelnemen aan wedstrijden op open of gesloten circuit
iedere aanpassing waaruit zou vloeien dat je niet meer comform de voertuigbepalingen aanpassingen uitvoert zoals opvoeren met het oog op meer vermogen en iedere aanpasing met onderdelen niet verstrekt door de fabrikant.
Dus onder normale rij omstandigheden heb je recht op 2 jaar vanaf de aankoop of inschrijving.
mvg Puk
deze secma werd aangeboden door een citroen dealer die is er mee gestopt, nu heeft een universele garage wat van zijn voorraad (allen nog niet ingeschreven; wel bijv. van bouwjaar 2006 in mijn geval) overgekocht en daar heb ik mijne van gekocht.

deze universele garage weet niet precies hoe of wat met secma garantie.

J.

Puk
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Puk » za jun 12, 2010 9:20 pm

Voor alle duidelijkheid, is enkel de fabrikant gehouden aan de garantie bepalingen en zal ook moeten opdraaien voor de eventuele kosten in onderdelen en werkuren geleverd door de " erkende " hersteller zodat deze ook geen kosten moet maken die niet vergoed worden.
Stel je koopt bij X een nieuw voertuig , vandaag op kenteken en vandaag de factuur gemaakt en je rijd de eerste 2000km met normaal gebruik bvb een versnellingsbak stuk.
In principe ga je bij de "jou" dealer aankloppen en vraagt het probleem te bekijken, normaal gezien zal deze dan en grondig nazicht doen en eventueel vaststellen dat het zich om een fabrikagefout handelt, en neemt dan op met de fabrikant met de vraag voor een oplossing.
In samenspraak zal de fabrikant beslissen of er een nieuwe ' in dit geval' versnellingsbak mag gemonteerd worden, die dan geleverd wordt door de fabrikant of invoerder met voor de hersteller een foffetaire de- en montage bedrag zodat deze geen kosten heeft.
Dit geld dan voor iedere " officiele " dealer van in ons geval Secma voertuigen. en elk kan deze garantie op zich nemen.
Al is het natuurlijk wel zo dat een dealer die de Secma's verder verdeeld en jou een voertuig verkocht heeft veel sneller handelen en proberen jou zo snel mogelijk uit de nood te helpen dan een dealer die niet de verkoop heeft mogen doen.
Dus soms wordt goedkoop een duurkoop of tenminste je geduld kan op de spits gedreven worden, of je vind een " goede " dealer die je in eer en geweten vlot helpt.
hopend dat dit item duidelijk is ;)
groetjes Puk
Afbeelding

Wat je zelf doet doe je meestal beter

Plaats reactie